Angol cím: Workplace-based e-Assessment Technology for
Competency-based Higher Multi-professional Education
A projekt rövidítése: WATCHME
A projekt száma: FP7-ICT-2013-11-619349
A projekt időtartama: 2014. március 1. – 2017. február 28. (36 hónap)
Holnap: www.project-watchme.eu
Az egyetem befejezésekor kikerülő, végzett állatorvosoknak meg kell felelniük a munkahely és a társadalom elvárásainak. A diploma kézhezvétele után számos szakmai tevékenységet önállóan és rutinszerűen kell a friss állatorvosnak végeznie. Ahhoz, hogy az állatorvosi képzés minőségét folyamatosan növelni tudjuk elengedhetetlen az állatorvosi kar és a praktizáló állatorvosok közötti együttműködés. A projekt a lehetséges munkahelyek bevonásával vizsgálja a hallgatók elvárt szaktudását és az kívánatos ismeretek körét.
Az első fázisban a három választott szakterület (orvosi, állatorvosi és tanárképzés) egy-egy szakirányát kompetenciák és "igazolt szakmai jártasságok" (entrustable professional activity, EPA) mentén rendszerezzük, hogy az adott képzésben résztvevő hallgatók fejlődését objektíven értékelni tudjuk a megadott szempontok alapján.
Az EPA magyar fordításban talán az "igazolt szakmai jártasság"-nak, illetve másként validált vagy engedélyezett szakmai tevékenységnek felel meg, és tulajdonképpen egy olyan szakmai feladatsort értünk alatta, amelynek elvégzését a klinikai oktató/gyakorlati képzést vezető állatorvos egy meghatározott tudásszinten a hallgatóra bízhatja.
Az egyes EPÁ-khoz a feladatkör leírásán túl hozzátartozik a vonatkozó kompetenciaterület meghatározása, valamint azoknak az ismereteknek és a készségeknek a leírása, amelyek szükségesek a szóban forgó EPA teljesítéséhez.
Az oktató/illetve munkahely az alábbi kategóriák szerint sorolhatja be az EPÁ-kat.
Értelemszerűen az egyes EPÁ-khoz rendelhető jártassági szintek attól függően változhatnak, hogy a munkát végző személy a mesterképzés hányadik évében jár. Mára az EPÁ-k a korszerű állategészségügyi és orvosi képzés szerves részeivé váltak.
A projekt második fázisában az elvégzendő igazolt szakmai jártasságokat e-portfólióba ültetjük, hogy a hallgatók fejlődésének adatait, illetve azok elemzését elektronikusan lehessen végezni és minden résztvevőről adatokat lehessen gyűjteni, ami rendszer küszöbértékét beállítja.
Több európai és hazai intézményben használnak elektronikus portfóliót a hallgatók fejlődésének nyomon követésére. Az e-portfólióban egy helyen találhatók a hallgató szaktudásának bizonyítékai, az általános előmenetele, esetleges hiányosságai és a lehetséges fejlődés iránya, azonban a hallgató nem kap azonnali, dinamikus visszajelzést a haladásáról. A gyűjtött értékelési adatok azonnali felhasználásával elősegíthető lenne egy rugalmas adaptáció és gyors visszajelzés a hallgató további hatékony képzésének és jutalmazásának, motiválásának érdekében. A projekt során a tanulási analitika aktuális technológiai eszközeit felhasználva létrehozunk egy személyre szabott tanulási és támogató tanítási felületet, amely a munkahelyi elvárások és visszajelzések figyelembevételével segíti és motiválja a hallgatót a szaktudás elsajátításában.
A harmadik fázisban olyan új visszajelzési rendszereket állítunk be az e-portfólióba, amivel a hallgató azonnali visszajelzést kap az oktatótól (just-in-time feedback, JIT), továbbá az eredményeit képi vagy más látásközpontú formában, akár a többi társával összehasonlítva láthatja (visualisation, VIZ). Ezt a célt egy rugalmas e-portfólió rendszer kifejlesztésével, gyakorlatba ültetésével és értékelésével kívánjuk elérni, amely rendszer használja a tanulási analitikát és a hallgatói modelleket, hogy adat és modell alapú visszajelzést adjon egy kijelzőn keresztül.
A projekt – több részkísérlet mellett – azt vizsgálja, hogy az azonnali visszajelzés, illetve a vizuális értékelés jobban motiválja-e a hallgatót tudásának fejlesztésére, mint a hagyományos értékelési rendszerek.
A projektben 12 partner vesz részt Európa országaiból és az Egyesült Államokból.
A projekt vezetője: Dr. Bartha Tibor, nemzetközi kapcsolatokért felelős rektorhelyettes
Résztvevők: Dr. Mándoki Míra
Projekt-értekezletek:
A projekt angol nyelvű szórólapját itt tekintheti meg.